____________________________________________________________________________________________________________________________________________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

czwartek, 10 lipca 2014

Faktoria Win Prosecco Spumante Amanti D. O. C.

Dobre prosecco z Faktorii Win


            Przyznam się, że recenzję tego wina piszę w stanie dużego wzburzenia i pod wpływem emocji. Miałem do tego stopnia zły dzień, że nie wiem czy bardziej wpieniony jestem ja, czy brane na warsztat prosecco od Amanti. Tak czy siak, widzę zarówno zalety, jak i wady zaistniałej sytuacji. Jeśli wino mi zasmakuje, to będę je zachwalał pod niebiosa, gdyż będzie ono stanowiło miłe zakończenie ponurego dnia. Z drugiej strony, jeśli znajdę w nim chociaż jedną wadę, to nie powstrzymam się od zjechania go po całości… Postaram się być obiektywny, ale kto wie co z tego dzisiaj wyjdzie…

źródło: wikipedia.org

            Cóż, butelka kosztowała mnie 14zł (była akurat promocja z okazji otwarcia 500 punktu Faktorii Win), więc jestem bardzo zadowolony. Nawet jeśli okaże się niewypałem, to nie będzie to wielka strata. Wino schłodzone, do ataku.
            Prosecco pieni się jak trzeba (nie bez powodu ma w nazwie spumante – pieniące się). Suknia słomkowa, ot taki zwykły kolor charakterystyczny dla tego typu wina. W nosie łąka kwiatowa, wyrazista i aromatyczna. Stan rzeczy powtarza się w ustach. Do tego gruszka ulęgałka i nieco kwasowości pochodzącej od niej. Dla kontrastu pod koniec odrobina brzoskwiniowo-morelowej słodkości. Bąbelki są duże, wyraziste i jakby agresywne, co w pierwszym momencie mi nieco przeszkadza. Dopiero gdy chwilę postoi w kieliszku stają się one bardziej okiełznane i nie tak bardzo dominujące. Wino dobre, poprawne, smaczne, „lekko wchodzące”. Polecam. Zdecydowanie lepsze od Prosecco Porta Leone z Biedronki i nieco lepsze od Prosecco Terra Serena z Auchan i Żabki. Zasłużona siódemka na słoneczne letnie popołudnia.
  


Nazwa: Prosecco Spumante D. O. C.
Producent: Amanti
Miejsce zakupu: Faktoria Win
Cena: regularna cena to 22zł
Rodzaj wina: białe, wytrawne, musujące
Ocena: 



            Nie ukrywam, że trochę mnie zdziwiła opinia DoTrzechDych na temat tego wina ;).

4 komentarze:

  1. Ale chodzi o wino oceniane przez DoTrzechDych, tak? Poproszę o linka, bo nie jestem na bieżąco z ofertą Biedry w ostatnich tygodniach ;)
    Pozdrawiam
    Mikołaj Kaczmarek

    OdpowiedzUsuń
  2. Tym bardziej się dziwię. Możliwe, że wina były z innych partii, które odbiegały od siebie smakiem? Trudno mi to stwierdzić. Podtrzymuję jednak, że Prosecco Amanti mi smakowało i było o wiele lepsze niż Porta Leone (próbowane jakieś 3,5 miesiąca temu).

    Z drugiej strony nie rozumiem pochlebnych opinii dla Porta Leone. Jeszcze rok temu większość internautów wypowiadała się o tym "winie" w bardzo złych słowach. Próbowałem go już jakiś czas temu i możliwe, że również to wino zmieniło smak.

    OdpowiedzUsuń
  3. Kupilam, wlasnie otworzylam... Pierwszy lyk i... Obrzydliwe. Nie jestem w stanie dokonczyc kieliszka. Trafilam do piekla i siarka zione. Fuj.

    OdpowiedzUsuń
  4. Trzeba pić schłodzone i będzie dobre.

    OdpowiedzUsuń