____________________________________________________________________________________________________________________________________________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

sobota, 30 sierpnia 2014

Polo Market Imperat Terre Siciliane Nero d’Avola 2011 IGP

Powidła z dżemem


            Wino to zakupiłem razem z Salice Salentino, ale jakoś nie było okazji go otworzyć. Nic to nie szkodzi, bo byłem ostatnio w Polo Markecie i na półkach ciągle Imperata znalazłem. Gdy spojrzałem na etykietę zacząłem się zastanawiać po co je kupiłem, skoro stoi tam jak „krowa na rowie” PÓŁWYTRAWNE. Jakoś nie przepadam za półśrodkami, ale skoro butelka znalazła się na półce w piwnicy, to nie wypadało jej nie wypić.
            Już na samym początku zgrzyt. Patrzę na etykietę – Terre Siciliane – czyli zapowiada się dobrze (ostatnimi czasy wszystko, co z Sycylii bardzo dobrze wychodzi w moich testach). Patrzę na kontretykietę i trochę zdziwienie… bo producent ma siedzibę w Roncà, a miejscowość ta znajduje się w Veneto… i nie chce być inaczej. To w końcu wino ze słonecznej wyspy, czy z nieco mokrej i chłodniejszej północy (co nie znaczy, że gorszej)? Chociaż szczep jest południowy i to mi już wystarczyło, by otworzyć butelkę i próbować.
            Kolor rubinowo czerwony, ciepły, połyskliwy, dosyć intensywny. W nosie powidła i dżemy. Te pierwsze śliwkowe, te drugie jeżynowe, wiśniowe, truskawkowe. Mało tam świeżości (pokuszę się o stwierdzenie, że w ogóle), ale za to dużo babcinych konfitur. W ustach dużo owocowości, takiej mocno dojrzałej. Dużo też nut kompotowo-dżemowych. Tanin mało, kwasowość średnia. Wino średnio-lekkie, przyjemne, łatwo się je pije, nie jest wymagające, ale nie jest też prostackie. Typowe wino codzienne do posiłku. Tym bardziej, że cena bardzo przystępna.
  


Nazwa: Imperat Terre Siciliane Nero d’Avola 2011 IGP
Producent: Cantina Danese
Miejsce zakupu: Polo Market
Cena: 18zł
Rodzaj wina: czerwone, półwytrawne
Ocena: 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz