____________________________________________________________________________________________________________________________________________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

czwartek, 20 marca 2014

Forte Elerone Rosso della Puglia I. G. T.

 Ocena włoskiego wina z Biedronki


Czy jest możliwe posmakować Puglii w Trentino? Tak, a dzięki Biedronce jest to możliwe również u nas. Wśród wielu butelek z Festiwalu Win Hiszpańskich znajdziemy włoską pozycję, która do dyskontu zawitała już jakiś czas temu – Rosso della Puglia I. G. T.

źródło: wikipedia.org

Dlaczego mowa o Puglii w Trentino? Bo wino to jest produkowane przez Provinco Italia, które ma swoją siedzibę w Rovereto, na północy regionu Trentino-Alto Adige (pl. Trydent Górna Adyga).
Rosso della Puglia ma brata – Rosso delle Venezie. Obie pozycje są przedstawicielami linii Forte Elerone. Wariantu weneckiego nie widziałem (jak na razie) w Biedronce, a szkoda. Patrząc na inne wina produkcji Provinco Italia, ma się wrażenie, że dbałość o wygląd jest tutaj na równi z dbałością o jakość. Ładne butelki i ładne etykiety.
A co na to smak? Mamy tu mieszankę trzech szczepów: Primitivo, Aglianico, Negroamaro. Połączenie tych gron daje nam głębokie, dość ciężkie, ale świetnie zbalansowane wino. Nos beczkowo-owocowy, wyraźne nuty wanilii. Kolor intensywnie rubinowy, świetnie się prezentuje w kieliszku!
W ustach owoce, którym towarzyszą charakterystyczne nuty powstałe podczas leżakowania w  beczce – wanilia i delikatna nuta czekolady. Poza tym wyczuwalne smaki ziołowo-przyprawowe. Obfite taniny, które nadają winu charakter. Świetna pozycja, cena za to, co otrzymujemy w tej butelce jest wysoce za niska. Dobre do czerwonego mięsa, a i solo gładko wchodzi. No i na prezent się nada.
  


Nazwa: Forte Elerone Rosso della Puglia I. G. T.
Producent: Provinco Italia
Miejsce zakupu: Biedronka
Cena: 24,99zł
Rodzaj wina: czerwone, półwytrawne
Ocena: 


13 komentarzy:

  1. O tak, genialne wino jeśli się weźmie pod uwagę cenę. Często gości u mnie na stole. Bardzo dobrze że Biedronka ma je w stałej ofercie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Słuszna uwaga: wino wciąż jest dostępne w Biedronce, żeby nie powiedzieć, że zagościło tam na stałe;)

      Usuń
  2. Pycha właśnie pijemy z żonką i szkoda że nie kupiliśmy jeszcze jednego😉

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma problemu, wino jest w stałej ofercie, dostępne właściwie we wszystkich sklepach sieci ;)

      Usuń
  3. Wino bardzo dobre. Dostałam w prezencie a tak mi przypadło do gustu, że postanowiłam poszukać, gdzie je można kupić? Tu miła niespodzianka. Jutro więc zakupy w BIEDRONCE poczynię ☺.

    OdpowiedzUsuń
  4. piję to wino od jakiegoś czasu.uważam,że jest jednym z lepszych jakie są w sprzedaży w marketach. mam możliwość próbowania win włoskich rozlewanych na węgrzech i uważam,że naprawdę nie ma co wybrzydzać.ktoś kiedyś mi powiedział,że dobre wina zaczynają się od 50 zł.(był importerem)jednak to wino nie odbiega jakością od tych droższych.polecam wszystkim tym co lubią wytrawne i półwytrawne

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Od czasu publikacji posta nie piłem Forte Elerone, ale Twoja recenzja zachęca do kupienia tego wina raz jeszcze. Wciąż wspominam je jako coś wartego zapamiętania i godnego wydanych pieniędzy pośród większości marketowych zlewek. ;)

      Usuń
  5. My też pijemy właśnie z żonką ! Pyszne ! Fenomenalny smak

    OdpowiedzUsuń
  6. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja również piję z moją kochaną żonką to pszepyszne winko w naszą 6-stą rocznicę ślubu.

    OdpowiedzUsuń
  8. Jesteśmy nad jeziorem na długim weekendzie i
    Też sączymy to winko.

    OdpowiedzUsuń
  9. Również po rodzinnej degustacji ;) Dobre, ale wg mnie trochę ciężkie. Zawsze zadziwia mnie ilość smaków i aromatów, które opisują eksperci ;) Moje plebejskie podniebienie wykrywa trzy - pyszny, do przejścia i do ..., znaczy niedobry ;D Mogę tylko pozazdrościć.
    Czy przechowanie takiego wina może go 'ulepszyć'? Teraz kupiłem 2016 (nadruk na tylnej etykiecie) czyli ponad 4-ro letnie - może kupić kartonik do piwniczki i zapomnieć na 4-6 lat... ma to sens? (ponoć nie wszystkie wina nadają się do leżakowania)

    OdpowiedzUsuń
  10. Już od dawna nie ma tego wina w Biedronce. Dlaczego? Wielka szkoda.

    OdpowiedzUsuń