____________________________________________________________________________________________________________________________________________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

sobota, 12 maja 2018

Winnica Jakubów & ostatnia lekcja w SPOT.




             Jest 25 kwietnia, za chwilę mam brać udział w ostatniej edycji Korków z polskiego wina w SPOT. Pomimo, że z dzisiejszym gościem miałem już okazję się spotkać parokrotnie i nie raz zamienić kilka słów, jadę podekscytowany. Najmłodszy winiarz w Polsce. Nic nie szkodzi, że za niespełna tydzień zawitam do jego winnicy podczas długo planowanej wyprawy rowerowej. Właściciel podobno najpiękniejszej, albo najlepszej, parceli w kraju (o czym będę mógł się przekonać za kilka dni). Nerwowo spoglądam na zegarek, korek na ul. Hetmańskiej w Poznaniu jakby zamarł. Mam wrażenie, że od kwadransa w ogóle się nie ruszyłem…
             Udaje mi się dojechać na miejsce idealnie na czas. Mam jeszcze pięć minut, żeby zrobić kilka zdjęć butelkom wrzuconym do lodu w coolerach. W oczy wpada mi riesling i hibernal z dopiskiem Wild! Zapowiada się kolejna ciekawa lekcja w ramach cyklu zorganizowanego w tym roku przez SPOT. Jeszcze uścisk dłoni z Michałem Pajdoszem, głównym bohaterem dzisiejszego wieczora, i zasiadamy do stołu. Atmosfera – jak zwykle – na luzie, towarzystwo – jak zwykle – doborowe. Muszę przyznać, że Korki z polskiego wina to był najlepszy kurs (Warsztaty? Szkolenie? Zwał jak zwał.) w moim życiu. Dawka wiedzy, jaką przyswoiłem w czasie tych czterech spotkań z winiarzami z całej Polski jest doprawdy na wagę złota. Nie wspominając już o wymiarze emocjonalnym całego wydarzenia. Właśnie tak powinno rozmawiać się o winie! CZYTAJ WIĘCEJ...



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz