____________________________________________________________________________________________________________________________________________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

wtorek, 3 listopada 2015

Winne Wtorki: Braunewell Sauvignon Blanc 2014

Sauvignon Blanc, co na osadzie spoczywało


            Dwa tygodnie temu mojego wpisu w ramach Winnych Wtorków nie ujrzeliście. Za mało czasu, za dużo win do spróbowania (niektórzy pewnie powiedzą, że oszalałem narzekając na zbyt duży wybór)… Tym razem jednak udało mi się znaleźć i zdegustować butelkę odpowiednią do tematu zaproponowanego przez autora bloga Czerwone czy białe. Przebywający aktualnie w Nowej Zelandii Kuba zaproponował, na przekór panoszącej się za oknami jesieni, Sauvignon Blanc, ale takie, które leżało na osadzie lub w dojrzewało w beczce.
            Odpowiedniej butelki szukać długo nie musiałem. Z pomocą nadciągnął nieoceniony Jakub (nomen omen) Małecki z poznańskiego Foodwine. W moje ręce (i do kieliszka) trafiło Sauvignon Blanc 2014 produkowane przez Braunewell’a. Wino, które uświadomiło mi, że Sauvignon Blanc da się lubić (dotychczas niezwykle rzadko sięgałem po wina z tego szczepu). A czym do siebie przekonała mnie niniejsza pozycja?
Potężną dawką owocowych, egzotycznych nut. Świeżym owocem liczi oraz odrobiną słodkiego ananasa. Gdyby tak na zapachu się zatrzymać, można by się znudzić, ale całe szczęście za nosem podążały usta. A te z kolei nieco inne, wprowadzające przeciwwagę dla słodkich aromatów w postaci kwaskowych nut agrestowych i porzeczkowych. Cukru resztkowego jednak nie zabrakło, bo i tego dało się wyczuć odrobinę na języku. Były też niewielkie bąbelki, które sprawiały, że wino wydawało się leciutkie jak piórko. Reasumując: smukłe, bogate w smaku, ale wciąż eleganckie Sauvignon Blanc, a przy tym łatwe w odbiorze i po prostu SMACZNE. Butelka szybko została opróżniona pijąc solo, ale świetnie sprawdziłoby się w połączeniu z lekkimi sałatkami, chudymi rybami i wszystkimi daniami, w których pojawiała by się nuta cytrusowa. Zdecydowanie polecam!

Nazwa: Sauvignon Blanc 2014
Producent: Braunewell
Miejsce zakupu: Foodwine
Cena: 49zł
Rodzaj wina: białe, wytrawne
Ocena: 




Inni wtorkowicze napisali:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz