____________________________________________________________________________________________________________________________________________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

wtorek, 6 października 2015

Winne Wtorki: Gruzińska czerwień

Smaczne półwytrawne Saperavi


Jest i on, pierwszy wtorek października. Z tej okazji w Winno Wtorkowych kieliszkach wylądowała Gruzja. Uściślając, u mnie czerwona i półwytrawna wersja Gruzji. Wino, które wybrałem do dzisiejszego testu przeleżało niemalże rok w mojej piwnicy. Butelka niewiadomego pochodzenia (tzn. otrzymana już nie pamiętam od kogo) odstraszała mnie informacją o „półwytrawności” zawartości. No może nie odstraszała, a bardziej nie zachęcała, co nie zmienia faktu, że po prostu brakowało mi okazji i odpowiedniego akompaniamentu do tego typu trunku.
Dzisiejszy wpis zmobilizował mnie wreszcie do otwarcia owej butelki i ocenienia jej. Przy okazji dowiedziałem się, że ta połowiczna wytrawność wcale nie taka straszna, jak ją opisują, a wino dało sobie radę w wielu kompozycjach gastronomicznych. Idźmy jednak po kolei.
Do kieliszka trafiło wino o ciemnopurpurowej barwie z nieco jaśniejszymi krawędziami, które zostawiało średniej grubości łzy na ściankach. Nozdrza wychwyciły słodki zapach dojrzałej śliwki, do której po chwili dołączyła szczypta wanilii. Na języku również dominowała owocowo-waniliowa mieszanka, której niestety brakowało odrobinę ciała. Niewielka ilość tanin i kwasu stanowiła dobrą przeciwwagę dla zauważalnej zawartości cukru resztkowego, dzięki czemu wino w ostatecznych rozrachunku oceniłem jako dobre. Dobre samo, dobre do pleśniowych serów i słodkawych szynek.


Nazwa: Saperavi Red Medium Dry Wine
Producent: Civimta
Miejsce zakupu:
Cena:
Rodzaj wina: czerwone, półwytrawne
Ocena: 




1 komentarz:

  1. Według mnie gruzińskie wina czerwone są najlepsze. Zazwyczaj szukam tego typu trunków na specjalistycznych stronach internetowych takich jak https://vinify.pl/kolor-i-styl/wino-czerwone.

    OdpowiedzUsuń