____________________________________________________________________________________________________________________________________________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

wtorek, 4 sierpnia 2015

Winne Wtorki: Biologiczny Muscadet z Auchan

Porządne wino w rozsądnej cenie


            Temat dzisiejszych Winnych Wtorków zaproponowali autorzy bloga Winne Przygody. Do kieliszków trafiły Muscadety. Jak czytamy na Winicjatywie, w swojej marketowej postaci odmiana ten rzadko zawodzi, nie miałem więc żadnych obaw aby sięgnąć po butelkę z półki w Auchan.
            Temat przypasował mi tym bardziej, że zaledwie dwa tygodnie temu wróciłem z Doliny Loary, a więc miejsca, gdzie produkuje się sławetne Muscadety. Miałem okazję spróbować tam kilku ciekawych win i z tym bagażem doświadczeń smakowych otwierałem butelkę Muscadet Sèvre et Maine Sur Lie 2013 od Pierre Chanau.
            Mój Muscadet miał jasno cytrynową barwę. W nosie czuć było wyraźne nuty egzotycznych owoców, a po chwili mokry kamień. Na języku potoczyste, lekkie, aromatyczne. Ukazywało idealny balans pomiędzy owocowością, a mineralnością. Pojawił się melon, dojrzała brzoskwinia i mirabelka, były też aromaty wapienno-kamienne. Do tego eleganckie, długie wykończenie… No i jest to wino biologiczne! Za taką cenę warto włożyć do koszyka. Na upalne letnie popołudnie, albo do owoców morza i lekkich dań rybnych. Równie dobrze Muscadety się sprawdzały we Francji z kozim serem i żurawinową konfiturą. Kupować póki pogoda dopisuje i faworyzuje tego typu wina.

Nazwa: Muscadet Sèvre et Maine Sur Lie
Producent: Pierre Chanau
Miejsce zakupu: Auchan
Cena: 33,38zł
Rodzaj wina: białe, wytrawne
Ocena: 



Inni wtorkowicze napisali:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz