____________________________________________________________________________________________________________________________________________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

środa, 30 lipca 2014

Wielkie Wina Casabianca Spumante Rosato

Orzeźwienie w dobrej cenie



To już druga butelka, która nabyłem przy okazji zakupów w Wielkie Wina (przypomnę, że -20% na cały asortyment do końca lipca - ostatnie dwa dni promocji). Od czasu wybuchu afery taśmowej i wypowiedzi Radosława Sikorskiego („…mniej szampana, więcej prosecco, ale zasada ta sama – rodzinnie, spokojnie…”) jakoś nie mam ochoty na to ostatnie. Chociaż prosecco lubię bardzo, to już opisałem kilka butelek na blogu, a tym razem ot takie zwykłe spumante – na dodatek różowe (pierwszy raz piszę recenzję takowego).

źródło: wikipedia.org

Dzień był upalny, pić się chciało bardzo, a na grillu już skwierczały krewetki. Casabianca powinna być strzałem w dziesiątkę. Uwierzcie mi, nie zawiodłem się. Butelka pokryła się skroploną parą, korek wystrzelił i…
Cóż, Casabianca to według mnie najbardziej męskie różowe wino jakie piłem. Zaczynając od sukni (bursztynowo-różowy, ciepły kolor), przez nos, aż na ustach kończąc. Po nalaniu do kieliszka tworzy się gęsta piana, znika dosyć szybko, ale na języku tańczą perliste bąbelki, które lekko drażnią podniebienie i podbijają smak. W nosie delikatna nuta truskawkowo-poziomkowa, brzoskwinia i dużo świeżości. W ustach z kolei królują migdały podkreślone średnią kwasowością. Do tego nuty owocowe (te, które pojawiły się już w zapachu). Muszę powiedzieć, że smakowało mi to spumante i w ten oto sposób Wielkie Wina otrzymują ode mnie już drugi mocny punkt.
Casabianca to świetny wybór na upalny dzień (świeże i orzeźwiające!), nada się idealnie na aperitivo, ale przy posiłku też dobrze spełni swoje zadanie (krewetki z grilla skropione sokiem z cytryny i do tego oceniane wino – świetne połączenie). Mieszanka glery (75%) i pinot nero (25%) w tym wypadku jest bezbłędna. Szkoda, że cena nie jest chociaż trochę niższa, bo kupowałbym częściej.
  


Nazwa: Casabianca Spumante Rosato
Producent: Azienda Agricola Venegazzù
Miejsce zakupu: WielkieWina
Cena: 49zł 39,20zł
Rodzaj wina: różowe, wytrawne, musujące
Ocena: 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz