____________________________________________________________________________________________________________________________________________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

środa, 11 czerwca 2014

Żabka Pinot Grigio Rocca IGT

Letnie świeżości z Żabki


            Cóż, nie będę ukrywał, że szarych pinotów można się spodziewać na każdym kroku. I mam tu na myśli zarówno obszary uprawy, jak i dostępność na półkach sklepowych. Francuski szczep o nazwie Pinot Gris we Włoszech znany jest właśnie jako Pinot Grigio. Jego uprawa w Italii rozwija się przede wszystkim na północy kraju – we Friuli oraz Veneto.


Win produkowanych z Pinot Grigio w sprzedaży jest bardzo dużo i często nie zaskakują pozytywnie smakiem. Pogoda skłoniła mnie jednak do zakupu, a ostatnie wino z Żabki (Prosecco Treviso) napawało nadzieją, że nie będą to pieniądze wyrzucone w błoto. Butelka na zakrętkę, czyli wino do wypicia szybko, w każdych okolicznościach (a najlepiej okolicznościach przyrody), bez zbędnego przetrzymywania.
            Nie musiałem nawet otwierać butelki, by przekonać się, że testowane wino ma jasno słomkową suknię. No ale gdy już ją otworzyłem, to stwierdziłem, że nos nie jest oszałamiający i mogę pożałować zakupu tego wina – kilka zwiędniętych kwiatów i na tym koniec. Usta okazały się być na szczęście lepsze. W smaku da się wyczuć przewodnią nutę cytrusową z następującymi zaraz po niej migdałami. Niestety wszystko to jest mało wyraziste. Z drugiej jednak strony stwierdzam, że Żabkowy Pinot Grigio jest przyswajalny (pijalny), a w upalny dzień to może nawet i lepiej, że delikatny?

P.s. O ile pierwszego dnia dało się to jeszcze wypić, to drugiego dnia wino jest już niepijalne...


Nazwa: Pinot Grigio IGT
Producent: Rocca
Miejsce zakupu: Żabka
Cena: 16,99zł
Rodzaj wina: białe, wytrawne
Ocena: 



2 komentarze:

  1. Hej, a mógłbyś polecić jakiegoś dobrego PG. Testowaliśmy kilka butelek, które niezbyt nam podeszły, ale może masz lepsze doświadczenia.

    OdpowiedzUsuń
  2. Szczerze mówiąc trudno mi wskazać na coś dobrego w cenie poniżej 30zł, a takie Pinoty jedynie piłem. Nie wiem czy miałem pecha do moich wyborów, czy może ten szczep nie jest moim ulubionym ;]

    OdpowiedzUsuń