____________________________________________________________________________________________________________________________________________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

poniedziałek, 19 maja 2014

Riesling Oltrepò Pavese

Włoskie wino marketowe



Riesling to jeden z najbardziej rozpoznawalnych szczepów, charakteryzuje się mocno kwiatowym, perfumowanym i niezwykle bogatym aromatem. Jak Riesling, to Niemcy, bo szczep ten wywodzi się z Doliny Renu. Cóż… jako miłośnik Włoch przyznaje bez żalu, że nad Rieslingi od naszych zachodnich sąsiadów, nie ma lepszych. A to za sprawą terroir, które odbija piętno na każdej kropli wina wyprodukowanego z Rieslinga. A co zrobić, gdy piwniczka gości jedynie zbłąkaną butelkę opisaną „Riesling Oltrepò Pavese” i to na dodatek z Carrefoura, a na stół zaraz mają wjechać świeżutkie szparagi? No cóż, wyboru nie miałem, więc butelkę capnąłem i do boju.

źródło: wikipedia.org

Słówko jeszcze o winach z włoskiego Carrefoura. Gdy byłem w Italii już po kilku tygodniach ze zdumieniem odkryłem, że w markecie tym kryją się bardzo smaczne wina opatrzone znakiem consigliato da Carrefour (polecane przez Carrefour). Co więcej, kosztują one zazwyczaj nie więcej niż 4-5 Euro! Tak było z opisywaną przeze mnie kiedyś na łamach DoTrzechDych.pl Bonardą – mocno owocowe, mało kwaśne, dosyć lekkie i z wyczuwalną słodyczą wytrawne wino, które kosztowało mnie około 2 Euro. Gdybym w momencie zakupu wiedział o czym mowa, to wziąłbym karton do Polski „na co dzień”. Trochę mnie boli to, że Carrefour nie wprowadza takich win na przykład u nas…
Do rzeczy, czyli do naszego Rieslinga z okolic Pavii. Suknia jasno słomkowa, w pełni tego słowa znaczeniu. W nosie kwiaty, dużo kwiatów. Bardzo ich dużo. Zapach określiłbym na bardzo damski, trochę mi się kojarzy z perfumami. W ustach ponownie kwiaty, do tego obecna pestka wiśniowa, jej również dużo, a więc i goryczki dużo, ale takiej przyjemnej – w sam raz do szparagów, w sam raz do owoców morza. No i jeszcze popularne słowo – „mineralność”. Jeśli pod tym epitetem kryje się smak porównywalny do tego, jaki wyczuwamy w wodzie bogatej w kationy i aniony, to myślę, że do tego rieslinga można go również użyć. Bardzo przyjemne wino, lekką ręką dałem szóstkę, która po namyśle, biorąc pod uwagę cenę – stałą się siódemką.
Testowana butelka nie dorówna tym niemieckim, ale jest całkiem piacevole. Do szparagów Riesling Oltrepò pasował idealnie, do krewetek, ostryg, ośmiorniczek, ryb… i innych antipasti też przypasuje. Jak będziecie we Włoszech i znajdziecie – kupujcie.



Nazwa: Riesling Oltrepò Pavese
Producent: Villa Ottavia
Miejsce zakupu: Carrefour
Cena: 2-3 Euro
Rodzaj wina: białe, wytrawne
Ocena: 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz