____________________________________________________________________________________________________________________________________________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

piątek, 4 kwietnia 2014

Malvasia na lato

Degustacja win Gennari


         We Włoszech podoba mi się to, że gdy chcę kupić wino, to w każdym, nawet najmniejszym sklepie, mogę go spróbować przed zakupem (pomijam tu kwestię supermarketów). Dzięki temu nie kupuję przysłowiowego kota w worku. Dodatkowo zawsze można odkryć coś nowego, do czego chętnie się później wraca. W Polsce taki sposób reklamy i sprzedaży jeszcze trochę kuleje, ale co jakiś czas organizowane są degustacje konkretnych gatunków, szczepów, czy marek win.
Skorzystałem z okazji w ubiegłym tygodniu i poszedłem do sklepu przy ul. Taczaka w Poznaniu, by spróbować win od Fratelli Gennari. Zależało mi na tym zwłaszcza dlatego, że miałem okazję pić Bonardę i Barberę tego producenta i, w mojej opinii, wypadają one całkiem dobrze.
Spróbować można było następujących win: Bonarda, Barbera, Malvasia, il Colle Rosso oraz il Colle Bianco – wszystkie frizzante. Dwóch pierwszych już próbowałem, ich opinie zamieszczałem, więc nie ma sensu się powtarzać. Malvasia w moim odczuciu to absolutny hit Gennari – lekkie, półsłodkie wino z dominującymi nutami jabłka. Można pić do posiłku, ale po co? Świetne wino solo na upalne dni! A tak jakby je jeszcze podać z miętą…
Il Colle Bianco to słodkie wino stołowe (wł.: vino da tavola) powstałe w 100% ze szczepu Ortuga. Malvasię będzie ciężko pobić, ale ta pozycja prawie jej dorównuje. Kolor słomkowy, smak bardzo zbliżony do poprzedniej pozycji, tyle że słodszy. Z racji większej ilość cukru, lepiej nada się do posiłków (jak pastasciutta czy risotto), desery też się nie obrażą.
Ostatni próbowany zawodnik to słodkie il Colle Rosso. Te wino wypadło nieco gorzej i zdecydowanie wolę testowaną wcześniej Bonardę. W il Colle Rosso pojawiają się czerwone owoce, a towarzyszą im dosyć obfite taniny.
Próbowane wina mają tę samą cenę: około 35zł. Za tę kwotę stanowczo polecam Malvasię i il Colle Bianco. Można je kupić w sklepie Alkohole Świata na ul. Taczaka w Poznaniu, w sklepie Świat Win na ul. Poznańskiej w Poznaniu oraz na www.wineandtravel.pl. Winnica Gennari to świetna opcja na ciepły letni wieczór!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz